Pædagogisk eller sundhedsfaglig medarbejder søges

Bofællesskabet Kernehuset søger en medarbejder til en fast stilling fra 1. marts eller snarest muligt. Stillingen er på 25-30 timer ugentligt med skiftende arbejdstider.

Der er tale om dag-, aften- og nattevagter og weekendarbejde hver anden weekend og vi forventer, at du er indstillet på at tage ekstra vagter ved sygdom og ferie. På nuværende tidspunkt er stillingen uden nattevagter. Vi forventer, at du er uddannet pædagog, SOSU-assistent, sygeplejerske eller anden faglig relevant uddannelse gerne med erfaring indenfor demensområdet.

Den selvejende institution Kernehuset er et bofællesskab, hvor der bor 12 voksne mennesker med nedsat psykisk og/eller fysisk funktionsevne. Formålet er at danne rammen om et kristent hjem. Vores opgave er at være med til at højne livskvaliteten for den enkelte og tage vare på de udfordringer som deres handicap medfører.

 Arbejdsopgaver

  • Din opgave er at skabe et HJEM for beboerne, med respekt for deres individuelle behov.
  • Vi forventer, at der bliver draget omsorg for beboerne, og du vil være med til at løse praktiske opgaver for beboerne.
  • I nattetimerne skal der løses praktiske opgaver ud fra en fast defineret opgaveliste. Denne indeholder blandt andet rengøring i køkken og fællesområder, vask af tøj og forberedelse af mad til næste dag.
  • Du skal selvstændigt udarbejde pædagogiske planer, statusudtalelser og dokumentation af pædagogiske mål. Du skal tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet og skabe udvikling.

Kvalifikationer

Vi forventer, at:

  • Du er loyal over for Kernehusets kristne livs- og menneskesyn.
  • Du har erfaring fra lignende arbejdsområde.
  • Du har et ønske om at arbejde med voksne mennesker med nedsat psykisk og/eller fysisk funktionsevne og skabe en indholdsrig hverdag for dem. Du har en positiv og anerkendende tilgang til beboerne med fokus på beboernes ressourcer og samvær. Du har respekt for beboerenes medindflydelse og selvbestemmelsesret.
  • Du kan skabe relationer til beboerne samt håndtere konflikter i pressede situationer og har erfaring med at håndtere udadreagerende adfærd.
  • Du kan skabe udvikling i det pædagogiske arbejde for den enkelte beboer.
  • Du kan arbejde efter en daglig struktur, hvor vi alle arbejder i samme retning.
  • Du er en god rollemodel, der tager initiativ, kan tage ansvar i dit arbejde på et højt fagligt niveau.
  • Du har det fint med praktiske opgaver der hører til i et hjem, i form af rengøring, madlavning, vask af tøj.
  • Vi forventer at du både kan samarbejde og arbejde alene, samt at du selvstændigt kan strukturere og prioritere i dit arbejde.
  • Du bidrager til et godt arbejdsmiljø.
  • Du har gode skriftlige færdigheder og har IT kendskab.
  • Du er vant til at udarbejde pædagogiske planer og statusudtalelser. Du har erfaring med dokumentation af pædagogiske mål. Du kan tage ansvar som kontaktpædagog for de beboere, du er tilknyttet, og skabe udvikling.
  • Du kender gældende regler for medicinhåndtering og magtanvendelse.
  • Evt. erfaring med tegn til tale.
  • Evt. uddannelse eller indgående kendskab til KRAP.
  • Evt. kursus i forflytning, magtanvendelse og medicinkursus.

Vi tilbyder

  • Et arbejdsmiljø med mulighed for individuel personlig og faglig udvikling.
  • Et godt kollegialt fællesskab og en hverdag med humor.
  • En arbejdsdag med både faste rammer og rummelighed.
  • Engagerede kollegaer, pårørende, bestyrelse og ledelse.
  • En ledelse med fokus på beboerne og medarbejdernes trivsel.
  • En arbejdsplads, hvor det kristne livs- og menneskesyn kendertegner hverdagen.

Ansøgning

Ansøgning og CV sendes til linda@kernehuset-ans.dk

Ansøgningsfristen er 27.01.19.

Har du yderligere spørgsmål vedr. Kernehuset eller den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte Linda L. Arnbjerg på tlf. 86 88 86 28